Для обліку руху товару в автомагазині можна використовувати систему керування складом. У такій системі кожен товар отримує свій унікальний ідентифікатор, і всі операції з переміщення товару буде вестись у базі даних спеціалізованого програмного забезпечення.
Для початку необхідно визначити список товарів, які будуть продаватися, розбити його за групами та занести їх до бази даних системи управління складом. Занести товар можна у різний спосіб, або вручну, набираючи кожен код на клавіатурі, що займе велику кількість часу і призведе до помилок людського фактора, або використовувати для приймання товару сканер штрих-коду. Якщо товар не промаркований штрих-кодом, його необхідно попередньо промаркувати за допомогою принтера штрих-коду. Автоматизація автомагазину в нинішніх умовах роботи - це нормальне явище, оскільки вести облік у зошиті таку кількість товарів вже практично неможливо, тим більше, коли треба приймати попередні замовлення у клієнтів, ставити клієнта в чергу, робити замовлення у постачальника, відстежувати рух товару як усередині України. , і за її межами. Автоматизація автомагазину - це ще й певний сервіс, культура обслуговування покупця, а це не важливий фактор на сьогоднішній день.
Коли покупець приходить в автомагазин і забирає товар, який він вибрав, то товар відзначається в базі даних як проданий. При купівлі товару покупцю обов'язково видається розрахунковий документ – це чек з касового апарату чи фіскального реєстратора встановленої форми. При оформленні розрахункового документа продавець вказує найменування товару, кількість та ціну продажу. Якщо товар наприклад покупцю не підійшов, то покупець може його повернути або обміняти, а продавець повинен повернути товар на склад і занести інформацію до бази даних про повернення товару, а у разі обміну провести процедуру продажу в установленому порядку наново.
Також у системі управління автоматизації автомагазину можна встановити мінімальний рівень запасу кожного товару. Коли кількість товару на складі опускається нижче за мінімальний рівень, система повідомляє відповідального за закупівлю, щоб він замовив нову партію. Одним з основних функціоналом облікової програми автомагазину, має бути сервіс «Дисконтна система знижок» для залучення клієнтів, «Аналогічний товар», оскільки одну і тугіше запасти до автомобіля можуть виготовляти різні виробники. Вони можуть відрізнятись як якістю, так і ціною.
Набір устаткування процесу обліку руху товару і коштів магазину, залежить передусім від структури побудови торгової точки. Якщо, наприклад, це великий магазин із кількома робочими місцями менеджерів, власним складом чи складами, які знаходиться віддалено, то цьому випадку кожен проект залежно від завдань прораховується індивідуально. Якщо це невеликий автомагазин, мінімальний набір обладнання це:
Для зручності обліку руху товару в автомагазині можна використовувати спеціальне програмне забезпечення Unipro, яке дозволить автоматизувати більшу частину процесів.