Автоматизація ресторану – це процес впровадження технологічних рішень, які дозволяють скоротити людську працю та покращити процеси управління рестораном. Автоматизація покращить ефективність, швидкість та якість обслуговування, а також скоротити витрати на персонал та ресурси.
Автоматизація сфери послуг, непросте питання, справа в тому, що дана галузь дуже різноманітна за функціональними вимогами. Якщо взяти наприклад той самий ресторан, то в кожному закладі структура організації обслуговування буде різною. Тому перш ніж приступити до автоматизації, перше що необхідно це вибрати програмне забезпечення, яке буде задовольняти вашу вимогу. Або навпаки побудувати свою роботу як передбачає програмне забезпечення для ресторану та його функціонал.
Як правило, автоматизація ресторану проводиться за загальноприйнятими правилами, і програма для ресторану повинна виконувати як мінімум такі функції:
Системи управління замовленнями у ресторані – електронні меню (цифрові меню). Такі системи дозволяють клієнтам переглянути та замовляти їжу через планшет чи термінал, який встановлений безпосередньо на столику закладу, або через смартфон в онлайн режимі, для цього встановити спеціальний додаток, що скорочує час очікування офіціанта та час прийняття замовлення від клієнта. Також система управління замовленнями автоматично відправляє замовлення на кухню та повідомляє клієнтів про стан його готовності.
Другий варіант — це коли офіціант безпосередньо приймай замовлення від клієнта і формує замовлення в електронному вигляді або з особистого терміналу, або POS-терміналу, який встановлений на барній стійці.
Наступний варіант, коли на весь ресторан встановлений лише один POS-термінал (точка продажу) він не дуже хороший, тому що POS-термінали є ключовими інструментами управління рестораном, він дозволяють офіціантам приймати і управляти замовленнями, обробляти платежі, видавати розрахункові документи. За наявності великої кількості відвідувачів, біля терміналу влаштовується черга з обслуговуючого персоналу, що призводить до збільшення часу обслуговування клієнта та втрати прибутку.
Організація роботи програми Unipro
Після формування замовлення або клієнтом, або офіціантом, програмне забезпечення для ресторану автоматично передає його на кухню. На кухні може бути два варіанти отримання інформації про приготування замовленої страви або замовлення роздруковується на кухонному принтері, або воно відображається на електронному табло. Іноді застосовується два варіанти оповіщення одночасно. До кухонного принтера підключено дзвінок, який дзвенить під час друку замовлення. Електронне табло – це обладнання, яке відображає замовлення та стан готовності страв на кухні. Це може допомогти скоротити помилки в процесі приготування і зробити процес обробки замовлень більш ефективним.
Програма для автоматизації ресторану, повинна включати систему управління персоналом - система управління персоналом, автоматизує процес обліку часу роботи співробітників, складання графіка роботи, розподілу завдань і видачі зарплат. Цей функціонал скоротить час та зусилля, необхідні для управління персоналом.
Основна відмінність програми для ресторану від програм для торгівлі, це наявність функціонала складання калькуляційних карток. Цей інструмент обліку витрат на виробництво страви чи напою у ресторані. Вона допомагає визначити реальну вартість продукту, яку необхідно враховувати під час встановлення ціни меню, і навіть оцінювати рентабельність продукту.
Для складання калькуляційної картки необхідно врахувати такі витрати:
Після визначення всіх витрат необхідно обчислити загальну собівартість страви чи напою та розрахувати її рентабельність, тобто різницю між собівартістю та ціною продажу.
Калькуляційна карта має містити таку інформацію:
Калькуляційна карта дозволяє ресторану ефективно керувати своїми витратами та прибутком, а також оптимізувати меню відповідно до потреб гостей та ринку.
Автоматизація ресторану – це насамперед процес відстеження всіх фінансових операцій, пов'язаних із діяльністю закладу, таких як продаж, закупівля інгредієнтів, оплата за оренду приміщення, зарплати працівників тощо. Це дуже важливий процес, який дозволяє власникам ресторанів контролювати свої витрати та доходи, а також визначати прибутковість бізнесу.
Програмне забезпечення для ресторану, що дозволяє автоматично записувати продажі та інші операції, пов'язані з фінансами. Останнім часом багато підприємств використовують онлайн-сервіси, які дозволяють керувати обліком віддалено, отримувати звіти в режимі реального часу. Це зручно, особливо коли на підприємстві є мережа закладів.
Загалом облік у ресторані є важливим аспектом успішної роботи бізнесу, і його слід вести акуратно та точно, щоб уникнути помилок та втрат.
У сучасному ресторанному бізнесі електронне торгове обладнання ресторану відіграє важливу роль у забезпеченні ефективної роботи.
Загалом автоматизація ресторану допомагає підвищити ефективність роботи, прискорити час обслуговування клієнта, створити інформаційний комфорт у залі, знизити ризики помилок та втрат. У той же час, необхідно вибирати програмне забезпечення для ресторану та електронне торгове обладнання, залежно від завдань, які необхідно вирішити. Однак важливо враховувати вартість та складність впровадження таких систем, а також навчання персоналу.
Потрібне оптимальне рішення для автоматизації ресторану? → Телефонуйте: (067) 962-24-42, (050) 239-68-92, працюємо Пн-Пт з 08:30 до 17:00, адреса: м. Дніпро, вул. Князя Володимира Великого (Плєханова), 20.
Зробимо швидке налаштування програми під вимоги вашого бізнесу, безкоштовно навчимо персонал, підберемо необхідне POS-обладнання, на ринку електронного торговельного обладнання більше 25 років!