РУС
УКР
  • +38 (067) 962-24-42
  • +38 (050) 239-68-92
Заказать звонок
Вопрос/ответ
Вопрос:Інформація про касира в чеках РРО може не вказуватися
Ответ:

Проаналізувавши весь перелік законодавчо визначених реквізитів чеків і звітів РРО, в ДПС не знайшли серед них ідентифікаційних даних касира.

Оскільки ж обов'язкової вимоги відображати в касовому чеку інформацію про касира, який проводить розрахунок через РРО, немає у відомстві зазначили - така інформація є додатковою і може додаватися суб'єктом господарювання в касовий чек «бонусом», при наявності технічної можливості РРО.

До аналогічного висновку прийшли податківці і стосовно службових звітів РРО - суб'єкт господарювання не зобов'язаний відображати інформацію про ідентифікацію касира, який проводить розрахунки із застосуванням РРО, в «Z-звіті» та «Х-звіті».

Вопрос:З якої дати вводиться обов'язкове застосування РРО фізособами ?
Ответ:

Відповідно до Закону України від 17 березня 2020 року №533-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)», запроваджено нові терміни щодо обов’язкового використання реєстраторів розрахункових операцій фізичними особами-підприємцями платниками єдиного податку. Для фізичних осіб-підприємців – платників єдиного податку 2, 3 та 4 групи запроваджено наступні етапи обов’язкового використання РРО. Обов’язкове використання РРО, як раніше, залишається для ФОП платників єдиного податку, які здійснюють:

 -реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;

 -реалізацію лікарських засобів;

 -реалізацію виробів медичного призначення.

Вопрос:Зберігання Z-звітів є обов'язковим?
Ответ:

Згідно із законом №265 обов’язки суб’єкта господарювання, який здійснює розрахункові операції, зокрема:

- забезпечувати зберігання використаних КОРО та розрахункових книжок протягом трьох років після їх закінчення (п. 6);

- щоденно друкувати на РРО (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій (п. 9);

- друкувати або створювати в електронній формі на РРО (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) контрольні стрічки і забезпечувати їх зберігання протягом трьох років (п. 10).

Крім цього, суб’єкт господарювання зобов’язаний забезпечувати зберігання використаних КОРО та розрахункових книжок протягом трьох років після їх закінчення.

Вопрос:Как действовать при отсутствии электричества или поломке РРО?
Ответ:

На период выхода из строя РРО(Регистраторов расчетных операций) и осуществления его ремонта, проведение расчетных операций будет осуществляться с использованием книги учета расчетных операций и расчетной книжки или с применением, должным образом, зарегистрированного резервного РРО. Это касается также временного отключения электроэнергии — не более, чем на 7 рабочих дней. А вот на период выхода из строя программного РРО проведение расчетных операций не будет осуществляться до момента устранения неисправностей.

Вопрос:РРО: Какие документы должны находиться возле РРО?
Ответ:

1. КУРО, зарегистрированная в налоговом органе. Если в пункте продажи установлено несколько РРО, то на каждый РРО должна быть зарегистрирована отдельная КУРО.

2. Использованные контрольные ленты за последние три рабочих дня.

3. Текущая и последняя использованная расчетные книжки (применяемые в период ремонта РРО или отключения электроэнергии).

4. Регистрационное свидетельство РРО (или его копия).

5. Последняя справка об опломбировании РРО (или его копия)

Вопрос:Термін введення реєстратора розрахункових операцій ?
Ответ:


Норма щодо обов’язкового застосування РРО усіма платниками єдиного податку другої – четвертої груп спрощеної системи оподаткування працюватиме з 1 січня 2021 року.  До 1 жовтня 2020 року реєстратори розрахункових операцій чи програмні продукти можуть не застосовувати платники єдиного податку другої - четвертої груп, якщо обсяг доходу таких платників протягом календарного року не перевищує 1 000 000 гривень, Проте підприємці, які реалізують технічно складні побутові товари, що підлягають гарантійному ремонту; а також  лікарські засоби, вироби медичного призначення та надають платні послуги у сфері охорони здоров’я у цей період зобов’язані працювати з РРО. З 1 жовтня 2020 року до 1 січня 2021 року застосування РРО обов’язкове для підприємців, які реалізують товари чи надають послуги через Інтернет, реалізують ювелірні вироби, а також продають вживані товари в магазинах ( група 47.79 КВЕД). У цей період реєстратори розрахункових операцій обов’язково повинні бути у ресторанах, кафе, туристичних агентствах та у туроператорів, в готелях та у подібних місцях тимчасового розміщення.  Реалізація текстилю, крім продажу за готівкові кошти на ринках, а також деталей та приладдя для транспортних засобів відповідно до переліку, що має затвердити Уряд, теж повинна відбуватися через РРО.

Вопрос:Що є товарами медпризначення з метою застосування РРО?
Ответ:

Нагадуємо, що  відповідно до абз. 13 ст. 2 Закону України від 06.07.1995 р. № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (із змінами та доповненнями) вироби медичного призначення (медичні вироби) – будь-який інструмент, апарат, прилад, пристрій, програмне забезпечення, матеріал або інший виріб, призначені для діагностики, лікування, профілактики організму людини та (або) забезпечення таких процесів.

Вопрос:Як замінити застарілий РРО?
Ответ:

Процедура зняття з реєстрації РРО, у яких минув термін служби, описана в Порядку реєстрації, опломбування і застосування реєстраторів розрахункових операцій за товари (послуги), який затверджено наказом ДПАУ від 05.12.2000р. № 614. Так, згідно п. 2.11 цього Порядку подається заява в довільній формі в податкову інспекцію, де зареєстрований РРО. Перед скасуванням реєстрації РРО його необхідно зняти з обліку, про що робиться оцінка в реєстраційному посвідченні, і розпломбування у центрі сервісного обслуговування. При скасуванні реєстрації посадова особа органа ДПС вилучає реєстраційне посвідчення, довідку про опломбування, робить відповідний запис у Книзі реєстраторів розрахункових операцій і виписує довідку про скасування реєстрації РРО за установленою формою.
По закінчення терміну служби, встановленого в технічній документації на РРО, що відповідає орган ДПС за місяць до настання терміну про необхідність скасування реєстрації, повинний попередити СПД. Якщо СПД пропустив термін зняття РРО з реєстрації і представники податкової служби виявили це самостійно, скасування реєстрації РРО відбуваються в примусовому порядку. При цьому, за застосування такого РРО (який буде прирівняний до незареєстрованного), згідно п.2 ст.17 Закону про РРО застосовується штраф у розмірі 20 нмдг.

Вопрос:Чи необхідно застосовувати РРО, якщо ФОП-єдинник продає напої?
Ответ:

Якщо фізична особа - підприємець - платник єдиного податку другої - четвертої груп здійснює роздрібний продаж пива, сидру, перрі (без додання спирту) і столових вин тільки на одній з господарських одиниць, то така особа зобов'язана проводити розрахункові операції за однаковим порядком на всіх структурних підрозділах , зокрема, повинен застосовувати РРО або розрахункові книжки і книги обліку розрахункових операцій на всіх інших господарських одиницях незалежно від асортименту товарів, оскільки законодавством передбачені вимоги до платника податків - підприємству, а не до його структурних підрозділах.

Вопрос:Яким чином реєструються РРО у Сервісному Центрі(СЦ)
Ответ:

Починаючи з дня набрання чинності наказом № 64, реєстрація РРО здійснюватиметься за новими правилами у такій послідовності:

- виробник РРО включає ЦСО до реєстру ЦСО;

- виробник РРО включає екземпляр РРО до реєстру екземплярів РРО;

- ЦСО надсилає електронне повідомлення про укладений договір з власником РРО до контролюючого органу за місцем реєстрації РРО;

- суб’єкт господарювання – власник РРО подає заяву про реєстрацію РРО;

- ДФС направляє до ЦСО довідку про резервування фіскального номера (дійсна три дні);

- ЦСО вводить РРО в експлуатацію та направляє до контролюючого органу, де проводиться реєстрація РРО, акт введення в експлуатацію та довідку про опломбування РРО;

- ДФС видає реєстраційне посвідчення.

Наголошуємо, що усі ці процедури здійснюються в електронній формі із застосуванням КЕП(Кваліфікований електронний підпис).

За бажанням суб’єкти господарювання можуть подати заяву про реєстрацію РРО у паперовій формі та отримати реєстраційне посвідчення у паперовій формі.

ДФС рекомендує усім учасникам відносин у сфері застосування РРО:

- ознайомитись з текстом наказу № 64;


Экономьте вместе с ЕвроТехСервис!

Опиисание

Показать еще