РУС
УКР
  • +38 (067) 962-24-42
  • +38 (050) 239-68-92
Заказать звонок
Вопрос/ответ
Вопрос:Як можна виправити помилково проведене «службове внесення» ?
Ответ:

Виправити помилково проведену через реєстратор розрахункових операцій (далі - РРО) операцію «службове внесення» суб'єкт господарювання може до закінчення робочого дня шляхом реєстрації від'ємної суми розрахунку або за допомогою операції «службова видача».

При цьому чинним законодавством не передбачено механізму виправлення помилково проведеної через РРО операції «службове внесення» на наступний день.

У разі встановлення в ході перевірки, факту, зокрема, невідповідності на місці проведення розрахунків суми готівкових коштів сумі коштів, яка зазначена в денному звіті РРО, більш ніж на 10% розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, за рішенням відповідних контролюючих застосовуються фінансові санкції у розмірах:

• 100% вартості проданих з порушеннями, встановленими п. 1 ст. 17 Закону України від 06.07.1995 р № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі - Закон № 265), товарів (робіт, послуг) - за порушення, вчинене вперше ;

• 150% вартості проданих з порушеннями, встановленими п. 1 ст. 17 Закону № 265, товарів (робіт, послуг) - за кожне наступне вчинене порушення.

Вопрос:Які документі РРО потрібно зберігати?
Ответ:

Порядок реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Мінфіна від 14.06.2016 р. №547 (далі – Порядок №547), суб’єкти господарювання, які використовують реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) для здійснення розрахункових операцій у готівковій та/або безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також здійснення операцій з приймання готівки для подальшого її переказу, зобов’язані, зокрема:

  • у кінці робочого дня (зміни) створювати у паперовій та/або електронній формі (крім автоматів з продажу товарів (послуг)) фіскальні звітні чеки при здійсненні розрахункових операцій (абз. 8 п. 4 розд. ІІІ Порядку №547);
  • забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті РРО, а у випадку використання розрахункової книжки – загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня (абз. 11 п. 4 розд. ІІІ Порядку №547);
  • створювати в паперовій та/або електронній формі X-звіти, Z-звіти та інші документи, що передбачені документацією на РРО, відповідно до законодавства (абз. 13 п. 4 розд. ІІІ Порядку №547);
  • зберігати на місці проведення розрахунків реєстраційне посвідчення та останню довідку про опломбування РРО або їх копії (абз. 15 п. 4 розд. ІІІ Порядку №547).
Вопрос:Які є оптимальні за ціною і функціоналу принтери.
Ответ:

2 в 1 Принтер етикеток і чеків HPRT LPQ58 / 80, завдяки наявності в принтері сенсора розриву між етикетками цей принтер може бути використаний для друку як чеків, так і термоетикеток шириною 58/80 мм

Вопрос:Інформація про касира в чеках РРО може не вказуватися
Ответ:

Проаналізувавши весь перелік законодавчо визначених реквізитів чеків і звітів РРО, в ДПС не знайшли серед них ідентифікаційних даних касира.

Оскільки ж обов'язкової вимоги відображати в касовому чеку інформацію про касира, який проводить розрахунок через РРО, немає у відомстві зазначили - така інформація є додатковою і може додаватися суб'єктом господарювання в касовий чек «бонусом», при наявності технічної можливості РРО.

До аналогічного висновку прийшли податківці і стосовно службових звітів РРО - суб'єкт господарювання не зобов'язаний відображати інформацію про ідентифікацію касира, який проводить розрахунки із застосуванням РРО, в «Z-звіті» та «Х-звіті».

Вопрос:В яких випадках ЦСО проводить розпломбування РРО?
Ответ:

У Головному управлінні ДПС нагадали, згідно з п. 9 розд. II Порядку опломбування реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 р. №547 (далі – Порядок), розпломбування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) та вилучення довідки про опломбування здійснюються центрами сервісного обслуговування (далі – ЦСО), з яким суб’єктом господарювання укладено договір про технічне обслуговування та ремонт РРО, у таких випадках:

- необхідність доступу до внутрішніх вузлів РРО для проведення ремонту, якщо це передбачено експлуатаційними документами виробника;

- за рішенням контролюючого органу;

- перед скасуванням реєстрації РРО (крім випадків виявлення - невідповідності конструкції та/або програмного забезпечення РРО документації виробника);

- порушення цілісності пломб та/або засобів контролю, закінчення строку використання засобів контролю;

- припинення дії договору про технічне обслуговування та ремонт РРО;

- перехід на технічне обслуговування до іншого ЦСО.

Вопрос:З якої дати вводиться обов'язкове застосування РРО фізособами ?
Ответ:

Відповідно до Закону України від 17 березня 2020 року №533-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)», запроваджено нові терміни щодо обов’язкового використання реєстраторів розрахункових операцій фізичними особами-підприємцями платниками єдиного податку. Для фізичних осіб-підприємців – платників єдиного податку 2, 3 та 4 групи запроваджено наступні етапи обов’язкового використання РРО. Обов’язкове використання РРО, як раніше, залишається для ФОП платників єдиного податку, які здійснюють:

 -реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;

 -реалізацію лікарських засобів;

 -реалізацію виробів медичного призначення.

Вопрос:Закінчилася касова книга: яка нумерація сторінок в новій?
Ответ:

Контроль за правильним веденням касової книги покладається на головного бухгалтера або працівника установи/підприємства, який на це уповноважений керівником. Якщо протягом календарного року закінчується касова книга, книга реєстрації прибуткових та видаткових касових ордерів, то нумерація сторінок повинна розпочинатись з «1».При цьому нумерація прибуткових та видаткових касових ордерів повинна продовжуватись, незалежно від того, що протягом року заведена нова книга реєстрації прибуткових та видаткових касових ордерів з метою уникнення касових ордерів з однаковими номерами.

Вопрос:Зберігання Z-звітів є обов'язковим?
Ответ:

Згідно із законом №265 обов’язки суб’єкта господарювання, який здійснює розрахункові операції, зокрема:

- забезпечувати зберігання використаних КОРО та розрахункових книжок протягом трьох років після їх закінчення (п. 6);

- щоденно друкувати на РРО (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій (п. 9);

- друкувати або створювати в електронній формі на РРО (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) контрольні стрічки і забезпечувати їх зберігання протягом трьох років (п. 10).

Крім цього, суб’єкт господарювання зобов’язаний забезпечувати зберігання використаних КОРО та розрахункових книжок протягом трьох років після їх закінчення.

Вопрос:Как действовать при отсутствии электричества или поломке РРО?
Ответ:

На период выхода из строя РРО(Регистраторов расчетных операций) и осуществления его ремонта, проведение расчетных операций будет осуществляться с использованием книги учета расчетных операций и расчетной книжки или с применением, должным образом, зарегистрированного резервного РРО. Это касается также временного отключения электроэнергии — не более, чем на 7 рабочих дней. А вот на период выхода из строя программного РРО проведение расчетных операций не будет осуществляться до момента устранения неисправностей.

Вопрос:РРО: Какие документы должны находиться возле РРО?
Ответ:

1. КУРО, зарегистрированная в налоговом органе. Если в пункте продажи установлено несколько РРО, то на каждый РРО должна быть зарегистрирована отдельная КУРО.

2. Использованные контрольные ленты за последние три рабочих дня.

3. Текущая и последняя использованная расчетные книжки (применяемые в период ремонта РРО или отключения электроэнергии).

4. Регистрационное свидетельство РРО (или его копия).

5. Последняя справка об опломбировании РРО (или его копия)

Экономьте вместе с ЕвроТехСервис!

Опиисание

Показать еще