РУС
УКР
  • +38 (067) 962-24-42
  • +38 (050) 239-68-92
Заказать звонок

Повернення товару інтернет-магазину - чи потрібен РРО

Повернення товару інтернет-магазину - чи потрібен РРО

   Ви, як інтернет-магазин, продали товар покупцю. А через певний час він цей товар повертає.

  Мінекономрозвитку ще у 2016 році зазначило, що право споживачів на обмін/повернення непродовольчих товарів належної якості поширюється також і під час укладання договору на відстані, адже за ст. 13 Закону про захист прав споживачів інтернет-торгівля є договором, укладеним на відстані.

   Коли ви продавали товар, могли або застосовувати, або не застосовувати РРО під час продажу. Постає закономірне питання: а чи треба використовувати РРО, коли ми повертаємо кошти на картку покупця?

  Крім того, розділом ІІІ Порядку застосування РРО передбачено, що реєстрація видачі коштів у разі повернення товару здійснюється шляхом реєстрації від’ємної суми. При цьому, якщо сума повернених коштів перевищує 100 грн, потрібно скласти акт повернення коштів.

   Отже, якщо покупець звертається у магазин із поверненням товару, коли фізично береться його картка, проводиться через термінал, вибивається ФКЧ2 - це розрахунковий документ, пов'язаний із поверненням коштів покупцю, видатковий касовий чек. У цьому разі за наявності певних даних щодо вашого покупця укладається акт про повернення коштів, які у такому разі має підписати покупець.

   Що відбувається у інтернет-магазині? Уявімо, що покупець знаходиться у Миколаєві, а інтернет-магазин у Києві. Навіть якщо ви проб’єте повернення коштів через РРО з формуванням ФКЧ2, як ви перешлете той документ покупцеві у Миколаїв? Або як у такому разі ви зустрінетесь з вашим покупцем, який мав би підписати акт про повернення коштів?

   В ІПК від 16.08.2019 р. №3855/6/99-99-14-05-01-15/ІПК розглядалась така ситуація, пов’язана з продажем квитків. Податкова тоді говорила, що якщо ви здійснили продаж без РРО, а наразі відбувається ситуація повернення коштів за квиток,  повернення коштів проводиться без застосування РРО з розрахункового рахунка підприємства на рахунок споживача, який вказується покупцем. Дійсно, якщо ваш покупець, повертаючи товар вказав у заяві «прошу перерахувати мені кошти на відповідні реквізити» відповідного рахунку, то це є класичною безготівковою операцією і, звісно, РРО у такому разі не використовується.

    Та, навіть, якщо ваш покупець і не зазначив у заяві «прошу перерахувати мені кошти» на конкретний рахунок, то як зображено на наступному слайді (висновок з нещодавньої ІПК від 14.04.2020 р.): «Якщо розрахунок за товар/послугу був здійснений через мережу Інтернет з використанням банківської платіжної картки та споживач відмовився, і місце здійснення розрахунків визначити не можливо, доставка була здійсненна через відділення пошти, то у такому випадку повернення коштів проводиться суб’єктом господарювання без використання РРО з розрахункового рахунку на картковий рахунок споживача, що був використаний при оплаті за товар». Отже, до місця проведення розрахунків відноситься, зокрема, і місце отримання покупцем попередньо оплачених товарів/послуг зі застосуванням платіжних карток.

    Таким чином, під час продажу цього товару може бути місце проведення розрахунків, а під час повернення, з огляду на Закон про РРО, ніякого місця проведення розрахунків бути не може. А якщо немає місця проведення розрахунків, то РРО не використовується. А отже, не формується й акт про видачу коштів.