Каталог товаров

Новости и статьи

Щодо постанови КМУ №472 від 13 червня 2018 року про експериментальний проект щодо реєстрації та експлуатації новітніх моделей програмних комплексів 2018-08-27 17:13:47

Щодо постанови КМУ №472 від 13 червня 2018 року про експериментальний проект щодо реєстрації та експлуатації новітніх моделей програмних комплексів

Щодо постанови КМУ №472 від 13 червня 2018 року про експериментальний проект щодо реєстрації та експлуатації новітніх моделей програмних комплексів
(подробнее...)

Поздравление с Днем Независимости и Днем флага Украины! График работы 2018-08-23 11:29:09

Поздравление с Днем Независимости и Днем флага Украины! График работы

Поздравление с Днем Независимости и Днем флага Украины
(подробнее...)

Государственный реестр регистраторов расчетных операций от 06.06.2018 года 2018-07-10 16:03:01

Государственный реестр регистраторов расчетных операций от 06.06.2018 года

Государственный реестр регистраторов расчетных операций от 06.06.2018 года
(подробнее...)

Смотреть все

Щодо постанови КМУ №472 від 13 червня 2018 року про експериментальний проект щодо реєстрації та експлуатації новітніх моделей програмних комплексів

Щодо постанови КМУ №472 від 13 червня 2018 року про експериментальний проект щодо реєстрації та експлуатації новітніх моделей програмних комплексів

13 червня 2018 року  Кабінетом Міністрів України прийнято постанову №472 «Про реалізацію експериментального проекту щодо реєстрації та експлуатації новітніх моделей програмних та/або програмно-технічних комплексів, призначених для реєстрації розрахункових операцій».

Зазначена постанова прийнята з метою реалізації інноваційних технологічних рішень для реєстрації розрахункових операцій у сфері торгівлі (у тому числі торгівлі з використанням Інтернету), громадського харчування, купівлі-продажу іноземної валюти, торгівлі через автомати з продажу (надання) товарів (послуг), надання послуг з приймання готівки для подальшого переказу, з перевезення пасажирів та інших послуг.

Кажучи іншими словами, цією Постановою передбачено  зміни в порядку використання РРО, котрі дозволять при реалізації товарів , наданні робіт та послуг  використовувати сучасні мобільні пристрої – смартфони, планшети, ноутбуки – замість традиційних  касових апаратів.

 

1. Що таке сучасний Касовий апарат?

Касовий апарат - це закритий спеціалізований пристрій зі своїм друкуючим  пристроєм, клавіатурою, дисплеєм, оперативною та фіскальною пам'яттю, вбудованим GSM - Модулем і звичайно зі своїм внутрішнім  програмним забезпеченням.

Означені  пристрої пломбуються та мають обмежений  доступ.

Згідно з чинним  законодавством  України особи, котрі мають доступ до РРО, несуть певну відповідальність за збереження відповідної інформації.

Технологічно вся інформація у сучасному касовому апараті (фіскальному реєстраторі) зберігається і передається в ДФС в зашифрованому вигляді (для цього в середині РРО стоїть спеціальний SAM - модуль - картка  у вигляді SIM-карти, як в телефоні). Розшифрувати та  змінити дані в РРО практично неможливо.

 

2. Сервісна підтримка касових апаратів і фіскальних реєстраторів

Сервісна підтримка касових апаратів і фіскальних реєстраторів здійснюється спеціалізованими сервісними центрами (ЦСО).

При цьому слід мати на увазі, що до середнього за величиною Центру сервісного обслуговування (де обслуговується  приблизно 500 РРО), для отримання консультацій з технічних проблем та дотримання фінансової дисципліни, щоденно звертаються від 40 до 60 користувачів.

Крім того,  від 10 до 15 викликів в день пов'язані з ремонтом або відновленням  працездатності РРО або касового комплексу в цілому.

Також слід мати на увазі, що  фахівці ЦСО,  попереджаючи ймовірні проблеми в роботі РРО,  щомісячно виїжджають до суб’єктів господарювання за місцем їх установки , де проводять сервісне-технічне обслуговування РРО,  перевіряють працездатність вбудованого модему і систему передачі пакетних даних від РРО до еквайєру. 

Варто також пам’ятати, що ЦСО через особистий кабінет має доступ до системи еквайрінгу, де може відслідковувати  інформацію про те, коли були передана дані по кожному РРО окремо, чи прийняті вони  еквайєром чи ні, а у  разі необхідності попереджає користувача РРО про певні проблеми та допомагає йому вирішити їх.

І ще. Не слід забувати,  що ідеологія роботи касового апарату відпрацьовувалася десятиліттями починаючи з 13 липня 1875 ро ку,  коли, Девід Браун отримав патент на «апарат для транспортування товарів, готівки та інших дрібних вантажів». Саме з цього моменту почалася ера автоматизації та обліку роздрібних операцій.

В Україні електронні касові апарати з'явилися в 1993році.  Протягом останніх 25 років вони модернізувалися, удосконалилися технічно, але самі принципи щодо захисту інформації залишалися незмінними. Вдосконалювалася  законодавча база. Розробники брали кращі ідеї европейских виробників і роками відшліфовували програмне забезпечення і конструкцію касових апаратів в цілому. За цей час сформувалися власні виробники фіскальної техніки, що мають величезний досвід у розробках нових сучасних РРО.

Таким чином, виробники РРО спільно з Сервісними центрами впроваджують цю техніку в Україні протягом чверть століття.

При введенні новітніх технологій, яка передбачає перехід на планшети або смартфони при розрахунках за готівку, яка на їх думку спростить роботу підприємців ніж використання звичайних РРО, виникає питання, – а що новітня технологія не потребує сервісно-технічної підтримки? Як що потрібна, то хто цю роботу буде виконувати? Який треба створити «Сall Center» з яким штатом співробітників, і не просто співробітників, а фахівців - практиків щоб обслужити всіх користувачів РРО по Україні?

 

3. Тепер, щодо реєстрації та експлуатації новітніх моделей програмних та/або програмно-технічних комплексів, призначених для реєстрації розрахункових операцій

Смартфони, планшети, ноутбуки, як відомо,  це - не спеціалізовані пристрої - це пристрої для побутового використання.  За таких обставини виникають запитання , на котрі поки що немає відповіді, а саме:

  • Чи буде SAM - модуль кріпиться до смартфону, планшету, ноутбуку і яким чином?  Скільки ця операція буде додатково коштувати для споживача таких послуг?
  • Хто буде відповідати, в разі, якщо смартфон або планшет, наприклад, зламався, і вся інформація, котра накоплювалася у ньому, зникла?
  • Як наприклад, захистити вищезгадані пристрої від вірусів, від крадіжки електронних ключів, які, як відомо, і надалі працювати під певним  ім'ям?
  • Як це потім можна довести і хто за це буде відповідати?
  • Як буде здійснюється перевірка даної системи органами ДФС?
  • Як буде працювати ця система:  в режимі ON-LINE або OFF-LINE. Якщо в системі ON-LINE, то скільки часу треба на обслуговування ОДНОГО КЛІЄНТА ?
  • Якщо в системі OFF-LINE, то чим ця система відрізняється від діючої системи (планшет + фіскальний реєстратор)?
  • Скільки буде коштувати нова система для користувача, і яке обладнання з якими технічними характеристиками необхідно йому  придбати?
  • Хто буде проводити навчання, обслуговувати, виконувати ремонти гарантувати і відповідати за правильність роботи нової системи?
  • Скільки буде коштувати сервісне-технічне обслуговування, до кого звертається за допомогою і т.і.

 

4. При визначенні переваг , передбачених новітньою системою для реєстрації розрахункових операцій, варто враховувати наступні аспекти:

  • Дана система в порівнянні з касовим апаратом значно ускладнена  і тому  не підготовлена ​​людина працювати на ній фактично не зможе. Справа у тому, що при експлуатації новітніх моделей програмних та/або програмно-технічних комплексів, призначених для реєстрації розрахункових операцій, всі операції потрібно  буде виконувати практично, як в бухгалтерській програмі. Для цього треба буде давати касиру ключі доступу до «Особистиого кабінету», для входу в систему, для зняття звітності і т.і., на де яких підприємствах касири часто змінюються, люди які працюють навіть не навмисно можуть комусь передати цю інформацію, і де гарантії що ці ключі (паролі) не потраплять до зловмисників?
  • При застосуванні РРО, вся інформація з продажу  зберігається безпосередньо у фіскальній пам'яті кожного РРО сім років. Це - один з основоположних  принципів збереження  інформації. Внести зміни до фіскальної пам'яті неможливо, так як там використовується пам'ять з одноразовим запам'ятовуванням і  надалі її можна тільки прочитати, однак,  перезаписати (змінити дані)  неможливо, тому що осередки пам'яті пропалюються раз і назавжди. У новій системі всі дані зберігаються на сервері, тому  є підстави вважати,  що певну інформацію навмисно або не навмисне, можна буде якимось чином змінити.
  • Нова система практично вбиває вітчизняних виробників. З введенням в експлуатацію нової системи, РРО фактично знищить  робочі місця як у  виробника, так і в сервісних  центрах.
  • Потрібно розуміти, що на даний час ці спеціалісти являють собою  розумовий потенціал країни. Це - невелика група людей. - висококласних фахівців- яка ще збереглася в Україні.
  • Створити нову таку мережу ЦСО при практичному дефіциті фахівців - - буде надзвичайно  складно, адже хороший грамотний фахівець готується роками.
  • За зазначених обставин, висновок випливає сам по собі: Перш ніж проводити такі досліди в державних масштабах, потрібно не тільки  вивчити досвід європейських економічно успішних країн (наприклад німеччини) але й випробувати нову систему для РРО  на окремих підприємствах, галузях чи регіонах.
  • Зважаючи на означене вище, Чи не буде  простіше , з технологічної, фінансової, організаційної точки зору,   звернутися  до вітчизняних розробників та  виробників РРО, з метою вдосконалепння функціональних  і сервісних функцій діючих касових апаратів і фіскальних реєстраторів? Таким чином , замість інвестицій в економіку Китаю, при наймі, буде підтримано вітчизняного виробника.

 

5. Щодо вдосконалення роботи теперішньої  мережі РРО

Працівники ЦСО і вітчизняні виробники реєстраторів розрахункових операцій , опираючись на набутий досвід,  впевнені у тому, що нинішня система  використання касових апаратів може бути вдосконалена настільки, що питання введення нової системи відпаде само по собі.

Ось тільки деякі думки з цього приводу:

  • Як відомо, касовий апарат зміст кожного чека і «Z» звіти відправляє на сервер еквайєру. Для того аби  спростити роботу Споживача з ведення книги РРО – (не підклеювати щоденні «Z» звіти або зовсім скасувати цю книгу та заощадити час на її реєстрацію і ведення, зменшити  помилки - зменшити штрафні санкції), можна через «Особистий кабінет» дати доступ користувачеві РРО до своїх продаж і звітів на сервері екваера.
  • Дати можливість «Сервісним центрам» на сервері ДФС самостійно реєструвати (видавати фіскальні номери) РРО -. Це спростить і прискорить реєстрацію РРО під час їхніх ремонтів.  ЦСО також самостійно може зареєструвати довідку про опломбування на сервері ДФС - це звільнить користувача від необхідності кожен раз носити її до  Податкової служби.
  • В кінці кожного чеку друкувати QR - Код з посиланням на те місце, де користувач може перевірити свій чек на сервері ДФС.  Для цього треба розробити додаток до смартфону, і в разі розходження між отриманим чеком в паперовому вигляді та чеком в електронному вигляді, споживач отримає реальне  право пред'явити претензії до продавця.

Цей функціонал значно спростить контроль продажів з боку ДФС.

До речі, у  новій системі РРО ця можливість відсутня, оскільки вона передбачає тільки чек в електронному вигляді.

  • Досконалості немає меж, тому при правильному підході і бажанні можна спростити питання використання РРО, але для цього треба вирішувати ці питання комплексно.

6. Скільки буде коштувати обладнання

На сьогоднішній день касовий апарат можна купити від - 4600грн., Фіскальний реєстратор від - 6500,00грн.

Скільки буде коштувати для користувача нова система? Вже на початковому етапі ми розуміємо, що набагато дорожчеяк мінімум в два - два з половиною рази.

І коли кажуть, що все безкоштовно, тоді треба уточнювати - що безкоштовно?! Безкоштовний сир тільки в мишоловці!

Адже:

Вартість більш менш нормального планшета становить від - 3000-4000грн., вартість найдешевшого «bluetooth» принтера починається  від - 3000грн.

У планшету, смартфону немає фізичних портів зв'язку за винятком одного «USB» порту, все підключається за  бездротовою системою, але всі бездротові речі коштують в півтора то і в два-три рази дорожче...

 

7. Скільки буде коштувати обслуговування нової системи?

Для того аби зрозуміти скільки буде коштувати обслуговування нової системи, треба, перш за все,  зрозуміти, - яка частина роботи буде виконуватися за державні гроші і ляже на бюджет України, а яка частина буде передана новоствореній комерційній структурі.

Ми розуміємо, як що така система і буде створена, то вона передбачає що вся інформація утримується в хмарному просторі на якихось серверах, де власник смартфона, планшету фактично орендує дисковий простір це - не зовсім дешеве задоволення і вартує  пристойних грошей.

Також для інформаційної підтримки користувачів треба створити  «Сol center»  або їх мережу, а це теж додаткові витрати які будуть сплачувати користувачі.

Виникає питання! Навіщо створювати додаткові труднощі? Щоб їх успішно вирішувати і брати за це додаткові гроші?

Відповідь проста. Так! Гроші з всіх користувачів будуть стягуватись централізовано  до одного власника.

Сучасні РРО дозволяють підключення до себе (для цього є відповідні роз’еми) POS-принтер, сканер штрих-коду, вісове обладнання, банківський термінал, зчитувач магнітних карт, грошову скриньку. Виникає ще питання.

По перше – як це обладнання підключити до сучасних планшетів або смартфонів?

По друге - хто це буде робить?

Тобто проблемою технічного обслуговування обладнання, його налаштуванням, користувач залишається один на один і це треба буде йому оплачувати ще додатково.

Разом з тим зазначимо, що вартість сервісного - технічного обслуговування одного РРО сьогодні коштує без вартості еквайєру приблизно від 150 до 200 грн. в місяць в залежності від виду наповнення сервісних послуг. При цьому, співпрацівники ЦСО, як мінімум,  один раз на місяць виїжджують на місце встановлення РРО перевіряють його роботу, вирішують технічні питання надають різноманітні консультації, в разі необхідності навчають користувачів роботі на обладнанні. І всі ці послуги входить в вартість сервісного-технічного обслуговування. Вся ця робота, спрямована   на спрощення використання РРО,  уникнення  помилок в роботі, (а помилки як ми знаємо дорого коштують). Сервісе обслуговування, іноді надаються 24 години та 7 днів на тиждень, це забезпечує безперебійну роботу торговельних підприємств та закладів громадського харчування.

Сучасні сервісні центри – це група фахівців, які надають широкий сектор послуг – це і ІТ послуги, технічні послуги (налаштування та ремонт обладнання), розробка та впровадження новітніх програмних засобів,  навіть надають юридичні послуги що до законодавчої бази використання фіскальної техніки.

 

ЕПІЛОГ

Всі ми розуміємо, що  використання касових апаратів (РРО) є важливою умовою для детінізації економіки, легалізації фактично отриманих доходів, сплати податків до бюджету, збільшення податкових надходжень. Застосування нових технологій - це добре, але в даній ситуації починати треба не з гарнихполітичних заяв, а перш за все з вирішення технічних питань, виробити нову концепцію, порахувати економічні витрати і економічну вигоду не для себе, а для користувачів і для бюджету країни, видати технічні умови на розробку, розробити нову технологію до готового рішення, продумати методику плавного переходу, і найголовніше - це вирішити по суті питання сервісної підтримки споживачів, без якої ніяк не обійтися, ким і як  вона буде здійснювалася.

Отже, перш ніж заявляти про заміну діючої системи застосування РРО на нову, треба  дати відповідь на багато технічних, організаційних та фінансових питань, а також питань законодавчої бази та безпеки (конфіденційності) збереження інформації, забезпечити якісну сервісну підтримку.

Назад к списку статтей